8 Mart 2013 Cuma

Seçimler yaklaşırken 'sosyal medya'nın rolü tartışıldı




Türkiye’de yerel seçim atmosferine yaklaşırken 'sosyal medya’nın gücü ve belediye başkanlarının sosyal medya ile olan ilişkileri, faydaları ve zararları tartışıldı. Marmara Belediyeler Birliği, Çayırova Belediyesi ve Türk Dünyası Belediyeler Birliği işbirliği ile düzenlenen “Yerel Seçimler Öncesi Başkanlar ve Sosyal Medya” konulu sempozyum Çayırova Belediyesi Kültür Salonu’nda düzenlendi. Çayırova Belediyesi tarafından kurulan Sosyal Medya Merkezi’nin tanıtımı ve Sosyal Medya’nın tanıtıldığı programa belediye başkanları, eğitimciler, sosyal medya uzmanları, ilçe belediyeleri yetkilileri ile vatandaşlar katıldı. Moderatörlüğünü Haliç Üniversitesi İşletme Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölüm Başkanı Prof. Dr. Osman Özsoy'un yaptığı ilk oturumda konuşmacı olarak AK Parti MKYK Üyesi Prof. Dr. Edibe Sözen, Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Ali Atıf Bir, BİMER Başbakanlık Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı yetkilileri Nurhal İyidoğan ve Pınar Ergüney Otar sosyal medya ve birim çalışmaları hakkında sunumlarını gerçekleştirdi. 15’er dakikalık süreler eşliğinde gerçekleştirilen sunumlarda sosyal medyanın yanı sıra BİMER hakkında da bilgilendirmeler yapıldı. Çayırova Belediye Başkanı Ziyaettin Akbaş, internet ile birlikte dünyadaki özel, resmi binlerce iş sürecinin artık online olarak yürütüldüğünü, bilgi teknolojileri ve internet dünyasının insanlara yeni ifade ve mücadele alanları hediye ettiğini dile getirdi. Bu yeni dünyanın kendine özgü dil, tepki, davranış kalıpları geliştirdiğini, medyasının da haliyle farklı bir şekilde geliştiğini aktaran Başkan Akbaş sözlerini şöyle sürdürdü: "Dünya bu yeni akıma Sosyal Medya diyor. Bu yeni medya herkes için bir anlam ifade ederken, siyaset ve yerel yönetimler için de avantaj ve risk demek. Mantığını doğru anlayan ve kullananlar için avantaj olan sosyal medya; sürecin dışında kalanlar ve adapte olamayanlar için de riskli bir alandır. Bizim için sosyal medya, vatandaşımızın her haline aşina olmak, her haline hissedar olmak anlamına geliyor. Vatandaşımızın bize, bizim vatandaşımıza doğrudan ulaşabilmesine imkan veriyor”Marmara Belediyeler Birliği Başkan Vekili ve aynı zamanda Bağcılar Belediye Başkanı Lokman Çağırıcı ise çağın teknoloji çağı ve bilgi ekonomisi olduğunu vurgulayarak, "Bilgi yönetiminin ve bilgi teknolojisinin birleşimi denildiğinde akla ilk olarak silikon vadisi şehirlerin geldiğini hepimiz biliyoruz. Bugün burada sosyal medyanın yararlarını ve zararlarını tartışacağız. Sosyal medya sayesinde artık her şeye ve her yere ulaşmak mümkün. Sosyal medyadan da herkes her istediğini bizlere çok rahat ulaştırabiliyor. Bildiğiniz gibi sosyal medyanın gücünü, ulaşılabilirliğini bilmekteyiz. Sosyal medya sosyalleşme, iletişim ve etkileşim kavramlarını bir araya getirerek, herkesi sanal aleme dokunabilir hale getirdi. Bu çerçevede sosyal medya doğru ve nitelikli kullanmak gerekir” dedi. “Yerel Seçimler Öncesi Başkanlar ve Sosyal Medya” konusu ele alındığı ikinci oturumun moderatörlüğünü Marmara Üniversitesi Siyasal Bilimler Fakültesi Dekanı Yrd. Doç. Dr. Nail Yılmaz yaptı. Oturumda Büyükçekmece Belediye Başkanı Dr. Hasan Akgün, Sancaktepe Belediye Başkanı İsmail Erdem, Tuzla Belediye Başkanı Dr. Şadi Yazıcı, Zeytinburnu Belediye Başkanı Murat Aydın sunumlarını gerçekleştirdi. Sempozyumun ardından Çayırova Belediyesi Sosyal Medya Merkezi’ni de ziyaret eden protokol üyeleri merkezde yapılacak çalışmalar hakkında da başkan Akbaş’tan bilgi aldı.adana yerel seçimler adana seçimler yerel seçimler adana seçimleri adana 2014 yerel seçimleri yerel seçimler yerel seçim sonuçları2014 yerel seçim2014 yerel seçim sonuçlarıAdana yerel seçimleri Adana yerel seçim sonuçlarıadana 2014 yerel seçimAdana 2014 yerel seçim sonuçları30 mart 2014 yerel seçimler 30 mart 2014 yerel seçim sonuçları2014 yerel seçim2014 yerel seçim sonuçları


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder